Şimdi hareketlenme zamanı

Performans artırıcı ürünlerde satışlar patladı, prezervatif satışları düştü.

Tüm dünyayı etkisi altına alan ekonomik kriz cinsel yaşamı da etkiledi. Krizde prezervatif satışları düştü, cinsel performans artırıcı ürün talebi patladı. Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) İlaç ve Kozmetik Ürünler Sanayi Meslek Komitesi üyesi, aynı zamanda prezervatif ve performans artırıcı ürünler ithalatçısı Enver Olgunsoy, prezervatif satışlarında 2008 yılından bu yana istikrarlı bir düşüş olduğunu söyledi. Olgunsoy, "Prezervatif satışları 2008'e göre yüzde 20 düştü. Buna karşın kriz yüzünden işini kaybedeceği korkusu yaşayan erkek nüfus, 'başarısız olacağım' korkusuyla cinsel gücü artırıcı ilaçlara yöneldi. Cinsel gücü artırıcı ilaçların satışı yüzde 30 arttı" dedi.

KULLANICI SAYISI 4.5 MİLYON

Prezervatif ithalatçısı firmaların yaptığı araştırma sonuçlarına göre Türkiye'de 15 ila 45 yaş arasında 33.2 milyon potansiyel tüketici bulunmasına rağmen düzenli kullanıcıların sayısının sadece 4.5 milyon olduğunu bilgisini veren Olgunsoy, "Düzenli kullanıcıların büyük bir kısmını evli çiftler oluşturuyor. İki yıl önce çiftler arası ortalama ilişki sayısı 5'di. Ama şimdi 3.5'a düştü. İki yıl önce yıllık 8 paket olan evli çiftlerin prezervatif tüketimi de 5-6'ya düştü. 2008'de yıllık 80 milyon adede ulaşan pazar, şu an 65 milyon adet seviyesine geriledi. Satışlar, 2008'e göre yüzde 20 düştü" diye konuştu.

PERFORMANS ARTIRICI TALEBİ YÜZDE 30 ARTTI

Prezervatif satışları düşerken performans artırıcı olarak tabir edilen bazı ilaç ve karışımların özellikle internet üzerinden satışında artış yaşandığını belirten Olgunsoy, "Performans artırıcı ürün satışlarına olan talep de bize henüz cinsellikle ilgili krizin bitmediğini gösteriyor. Çünkü, özellikle erkek nüfus krizle birlikte 'işimi kaybedeceğim' korkusu yaşadı. Bu korku, cinsel birleşim sayısını düşürürken, 'başarısız olurum' korkusu da performans artırıcıların satışını yüzde 30 civarında yükseltti. Ancak cinsel hayatın normale dönmesi için daha vakit var" şeklinde konuştu.

YENİ İŞ KOLU 'SEKS SHOP'LAR OLDU

Cinsel hayattaki krizin 'seks shop' olarak bilinen cinsel ürün mağazalarının sayısını artırdığı bilgisini veren Enver Olgunsoy, İzmir Alsancak'ta 1 olan mağaza sayısının aynı semt ve Çankaya'da açılanlarla birlikte 6'ya çıktığını söyledi. Olgunsoy, "İnsanlar kriz nedeniyle evlilik kararlarını erteliyor. Cinsellik duygusunu tek başına yaşama oranı artıyor. Bu durum cinsel ürün mağaza sayılarını artırdı. Ancak asıl endişe verici olan durum internet üzerinden yapılan denetimsiz satışlar" dedi.

Veka Medya

Dijital Medya Yayıncılığı | Tanıtım Yazısı | Backlink | PR hizmetleri | Medya Planlama | SEO | TV Film Program Yapım | E-posta: vekamedya@gmail.com | Web: www.vekamedya.com

Yorum Gönder

Bize her türlü görüşünüzü hemen iletebilirsiniz..

Daha yeni Daha eski

İletişim Formu