Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde, artık günlük hayatımızın bir parçası haline gelen telefon görüşmelerinde neler yapmalısınız ya da yapmamalısınız? Sizler için bazı ipuçları hazırladık. Yapmanız gereken kısa bir zamanınızı ayırarak yazımıza göz atmak!
Ahizeyi elinize aldığınızdaki tavrınız söylediklerinizin yerine ulaşıp ulaşmamasından sorumludur. Özellikle çalışıyorsanız telefon görüşmelerinin sizin için farklı bir yeri vardır.
Kimi günler telefonunuz belkide susmak bilmeden defalarca çalar ve artık çıldıracak duruma gelirsiniz. Ancak tam bu nokta da kendinizi frenleyip konuşmalarınızın dozunu çok iyi ayarlamanız gerekiyor çünkü yapacağınız yanlış bir konuşma sonradan başınızı ağrıtabilir.
Etkili olabilmenin yolu ilgili davranmak
Öncelikle telefon görüşmelerinde etkili olabilmenin ilk yolunun konuştuğunuz kişiye ilgi göstermek olduğunu bilmelisiniz. Aksi takdirde karşı taraf ses tonunuzdan ya da konuşma şeklinizden ona önem vermediğinizi hissedecek ve size karşı olan tavrı değişecektir. ikinci en önemli nokta ise, karşı tarafla tartışmaya girmemektir.
Bir de işyerinde olduğunuzu düşünürseniz, söyleyeceğiniz yanlış bir söz ya da ses tonunuzda ki yükseklik sonradan patronunuzla başınızı derde sokabilir. Bunun için yapmanız ve yapmamanız gerekenleri çok iyi bilmeniz gerekiyor.
Başınızın derde girmemesi için yapmanız gerekenler
- Telefonda konuştuğunuz kişiye ilgili davranın.
- Konuşmak kadar dinlemekte önemlidir. Bu yüzden konuştuğunuz kişinin söylediklerini anlamak için çaba sarfedin.
- Diğer kişinin bakış açısını (doğru bulmasanız bile) anlamaya çalışın.
- Farklı görüşlere saygı gösterin, ama sizin o fikirde olmadığınızı da belirtin. Bunu yaparken üslubunuzu iyi ayarlayın.
- Diğer kişiye sizin fikirlerinizi sorma fırsatı verin.
- Diğer kişiyle aranızda bir sorun çıkarsa, bu sorunun ne olduğunu tanımlamaya ve sinirlenmemeye çalışın.
- Sorunun kendisi ile nedenleri arasındaki ilişkiyi diğer kişinin de anlamasına yardımcı olun.
- Diğer kişiyi kendi sorunlarını çözmeye teşvik edin.
- Suskunluk en iyi yanıt olduğunda susup dinleyin (anlamlı suskunluk).
Başınızın derde girmemesi için yapmamanız gerekenler
- Aynı fikirde olmasanız da, tartışmaya girmeyin.
- İyi bir sebep olmadıkça, diğer kişinin sözünü kesmeyin.
- Çabuk yargılaya varmayın.
- Konuşmaya önyargılı bir şekilde başlamayın.
- Diğer kişi hazır olmadıkça öğüt ya da davranışsal geribesleme vermeyin.
- Tavrının sizi nasıl etkilediğini anlatmayın.
- Öfkeye öfkeyle yanıt vermeyin; bu, olumsuz duyguları körüklemekten başka bir işe yaramaz.
Ahizeyi elinize aldığınızdaki tavrınız söylediklerinizin yerine ulaşıp ulaşmamasından sorumludur. Özellikle çalışıyorsanız telefon görüşmelerinin sizin için farklı bir yeri vardır.
Kimi günler telefonunuz belkide susmak bilmeden defalarca çalar ve artık çıldıracak duruma gelirsiniz. Ancak tam bu nokta da kendinizi frenleyip konuşmalarınızın dozunu çok iyi ayarlamanız gerekiyor çünkü yapacağınız yanlış bir konuşma sonradan başınızı ağrıtabilir.
Etkili olabilmenin yolu ilgili davranmak
Öncelikle telefon görüşmelerinde etkili olabilmenin ilk yolunun konuştuğunuz kişiye ilgi göstermek olduğunu bilmelisiniz. Aksi takdirde karşı taraf ses tonunuzdan ya da konuşma şeklinizden ona önem vermediğinizi hissedecek ve size karşı olan tavrı değişecektir. ikinci en önemli nokta ise, karşı tarafla tartışmaya girmemektir.
Bir de işyerinde olduğunuzu düşünürseniz, söyleyeceğiniz yanlış bir söz ya da ses tonunuzda ki yükseklik sonradan patronunuzla başınızı derde sokabilir. Bunun için yapmanız ve yapmamanız gerekenleri çok iyi bilmeniz gerekiyor.
Başınızın derde girmemesi için yapmanız gerekenler
- Telefonda konuştuğunuz kişiye ilgili davranın.
- Konuşmak kadar dinlemekte önemlidir. Bu yüzden konuştuğunuz kişinin söylediklerini anlamak için çaba sarfedin.
- Diğer kişinin bakış açısını (doğru bulmasanız bile) anlamaya çalışın.
- Farklı görüşlere saygı gösterin, ama sizin o fikirde olmadığınızı da belirtin. Bunu yaparken üslubunuzu iyi ayarlayın.
- Diğer kişiye sizin fikirlerinizi sorma fırsatı verin.
- Diğer kişiyle aranızda bir sorun çıkarsa, bu sorunun ne olduğunu tanımlamaya ve sinirlenmemeye çalışın.
- Sorunun kendisi ile nedenleri arasındaki ilişkiyi diğer kişinin de anlamasına yardımcı olun.
- Diğer kişiyi kendi sorunlarını çözmeye teşvik edin.
- Suskunluk en iyi yanıt olduğunda susup dinleyin (anlamlı suskunluk).
Başınızın derde girmemesi için yapmamanız gerekenler
- Aynı fikirde olmasanız da, tartışmaya girmeyin.
- İyi bir sebep olmadıkça, diğer kişinin sözünü kesmeyin.
- Çabuk yargılaya varmayın.
- Konuşmaya önyargılı bir şekilde başlamayın.
- Diğer kişi hazır olmadıkça öğüt ya da davranışsal geribesleme vermeyin.
- Tavrının sizi nasıl etkilediğini anlatmayın.
- Öfkeye öfkeyle yanıt vermeyin; bu, olumsuz duyguları körüklemekten başka bir işe yaramaz.