Türk kadını gözleriyle konuşuyor

Dünyanın 1 numaralı güzellik şirketi L'Oréal Grubu bünyesinde 1980'li yıllardan bu yana Türkiye'de faaliyet gösteren L'Oréal Türkiye, yaptırdığı çok yönlü araştırmayla "Türkiye'nin Güzellik Haritası"nı çıkardı. Türk kadınının makyaj algısını, "güzellik" tanımını, makyaj ürünleri kullanım alışkanlıklarını, Türkiye'deki makyaj stillerinin bölgesel farklılıklarını inceleyen araştırma sonuçlarına[1] 1729 kadın ile yüz yüze yapılan görüşme ile ulaşıldı. 

Araştırma bir yandan kadınların güzellik anlayışlarını ifade ederken bir yandan da en çok kullandıkları malzemelerle makyaja bakış açılarını ortaya koydu. Araştırmaya göre Türk kadını en çok göz makyajı yapıyor. Kadınlarının %28'i göz kalemi kullanarak bakışlara ve ifadeye verdikleri önemin altını çiziyor.

L'Oréal Türkiye'nin ülkemizin ''güzellik haritası''nı çıkarmak için gerçekleştirdiği araştırma için; lise, üniversite öğrencisi, ev kadını, çalışan kadın, makyaj yapan ve yapmayan kadınlar gibi farklı sosyo ekonomik ve sosyo kültürel gruplardan 1729 kadınla görüşüldü. Kadınların %49'u güzelliği bakımlı olmak, %22'si doğal olmak, %'si 17 temizliğe önem vermek, %9'u cool ve albenili olmak, %7 farkedilir olmak, %7 fit olmak olarak tanımlıyor.

Türk kadınına göre ideal güzel;
Kum saati vücutlu, yeşil gözlü, 1.72 boylu, buğday tenli ve kahverengi saçlı…
Türk kadınına göre ideal vücut şekli %51 ile kum saati, ideal göz rengi %24 ile yeşil, ideal boy %53 ile 1.72, cilt tonu %50 ile buğday, saç rengi %27 ile açık kahve, ideal saç boyu ise %40 ile uzun olarak öne çıkıyor.

Farklı guplardan 1729 kişinin yanıt verdiği araştırma sonuçlarına göre kadınların %60'ı her gün makyaj yapıyor. %26'sı resmi durumlarda, %17'si işe giderken, %16'sı ise dışarı çıkarken (arkadaşlarıyla buluşmaya giderken) makyaj yapıyor ya da yaptırıyor.

Türk kadını buğday tenli...
Araştırma, Türk kadının yüz özelliklerini de vurguluyor. Kadınların %35'i buğday ten, %27'i orta, %19'u koyu, % 18'i açık ten rengine sahip. Yaşadıkları cilt problemleri göz önüne alındığında başı % 59 ile cilt hassasiyeti çekiyor. % 22'si siyah noktalardan şikayetçiyken, kadınların % 16'sı akneli bir cilde sahip olduğunu düşünüyor.

Kadınlar, kadınlar için süsleniyor!
Araştırma sonuçlarına göre Türk kadını günde ortalama 2,75 adet ürün kullanılıyor. Bu sayı düğün, davet, kına gecesi gibi özel durumlarda artıyor. Makyaj malzemesi sayısı en yükseğe 3,75 ürünle "kına geceleri"nde ulaşıyor. Bu, kadınların, erkeklerin eleştirisi olmadığı koşullar altında, sadece kadınların bulunduğu ortamlarda makyaja daha da ağırlık verdiklerini gösteriyor.

Kadınların %37'si oval yüz şekline sahipken, %25'i dikdörtgen, %25'i yuvarlak, %13'ü ise kare yüze sahip.

Türk kadınının günlük makyaj tarzında, doğal, canlı, yalın bir görünüm hedefleniyor. Düğün, davet gibi özel durumlarda ise göze çarpan, akılda kalıcı ve cesur bir makyajı tercih ediyorlar. Yine düğün davet gibi özel günlerde en çok kırmızı ve koyu pembe ruj tercih ediliyor.

Makyajla Türk kadınının hedeflediği etki; şık, güzel, masum, güçlü, zarif ve bütünüyle güzel görünüm olarak öne çıkıyor. Bu amaçla uygulanan makyaj stilinde; canlı ve ışıltılı ten, yumuşak doğal tonlarda dudak, yoğun, göze çarpan, buğulu, çekici göz makyajı yer alıyor.

Türk kadınına göre günümüzün en moda makyaj trendleri arasında: gözlere vurgu yapılması, dudaklarda yoğun renkler (bordo) ya da ten rengi, mat dudaklar, tüm yüzde tek renk ve doğallık yer alıyor.

Türk kadınları, gözleriyle konuşuyor...
Türk kadınlarının %28'i makyaja kalem uygulamasıyla, %20'si fondötenle, %13'ü maskara ile başlıyor. Kadınların sadece %8'i günlük makyajını rujla tamamlıyor. %6'sı ise sadece göz kalemi uyguluyor.

Veka Medya

Dijital Medya Yayıncılığı | Tanıtım Yazısı | Backlink | PR hizmetleri | Medya Planlama | SEO | TV Film Program Yapım | E-posta: vekamedya@gmail.com | Web: www.vekamedya.com

Yorum Gönder

Bize her türlü görüşünüzü hemen iletebilirsiniz..

Daha yeni Daha eski

İletişim Formu