Günlük 722.000 adede ulaşan sanal alışveriş, en yoğun 20:00-23:00 saatleri arasında, 18-24 yaş arası öğrenciler ile 18-40 yaş arası çalışanlar tarafından yapılıyor.
Her beş alışverişten birinin yapıldığı öğle tatiline de denk gelen 11:00-14:00 saatleri ise en çok 21-40 yaş arası çalışan kadınların tercihi oluyor.
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte online alışveriş Türk insanının vazgeçilmezleri arasına girerken, 02:00-06:00 saatleri dışında günün 20 saati sanal mağazaların müşterilerle dolu olduğu belirlendi.
400'ü aşkın sanal mağazadan alışveriş yapanlara para ödeyen site Avantajix.com, değişik yaş gruplarının online alışveriş alışkanlıklarını belirlemek amacıyla araştırma yaptı.
Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral, bankaların resmi rakamlarına göre 2015 yılında 619.000 olan kredi kartıyla yapılan günlük online alışveriş adedinin 2016'nın ilk 9 ayında %19 artarak 722.000'e çıktığını anımsattı.
Kayral, "Bu rakamlar her yıl ciddi oranlarda artıyor. Yıllık 50-60 milyar liralık bir pazara ulaşan online alışveriş sektöründe faaliyet gösteren firmalar, doğru pozisyonlar alabilmek için Türk insanının teknolojiye bağlı olarak değişen alışveriş alışkanlıklarını takip etmesi gerekiyor. Yüzbinlerce üyeye sahip Avantajix'in datalarını kullandığımız araştırmamızı, öncelikle partnerlerimize ve sektörün diğer oyuncularına yol göstermek amacıyla yaptık. Araştırmada, sanal mağazalarda en fazla yoğunluğun öğle tatiline de denk gelen 11:00-14:00 saatleri ile akşam 20:00-23:00 saatlerinde yaşandığı belirlendi. Her iki online alışverişten biri mutlaka bu saatler arasında yapılıyor" dedi.
Araştırmaya göre, değişik zaman dilimlerinde sanal mağazalarda yaşanan yoğunluklar ve müşteri profilleri şöyle:
06:00-09:00 saatleri: Günlük alışverişin yüzde 2'lik kısmı bu saatler arasında yapılıyor. Bu saatlerde alışveriş yapanların başında 60 yaş ve üstü emekli erkekler geliyor.
09:00-11:00 saatleri: 25-45 yaş grubundaki ev kadınlarının çoğunlukla tercih ettiği bu saatlerde yapılan online alımlar, toplam alışverişin yüzde 8'ini oluşturuyor.
11:00-14:00 saatleri: Sanal mağazaların toplam cirolarının yüzde 24'ü bu saatler arasında yapılıyor. Bu saatlerde genellikle 21-40 yaş arası çalışan kadınlar, alışveriş amacıyla bilgisayar başında oluyorlar.
14:00-17:00 saatleri: Toplam online alışverişin yüzde 7'lik bir bölümünün yapıldığı bu saatleri kullananlar arasında genellikle eşit bir dağılım görülüyor.
17:00-20:00 saatleri: Genellikle 35-50 yaş arası çalışan erkekler online alışveriş için mesai bitimini bekliyorlar. Bu saat dilimlerinde günlük online alışverişin yüzde 19'u yapılıyor.
20:00-23:00 saatleri: Digital alıışverişin en yoğun olduğu bu saat dilimini çoklukla 18-24 yaş grubundaki öğrenciler ile 18-40 yaş grubundaki çalışanlar tercih ediyor. Toplam online alışverişin yüzde 26'sı bu saatlere denk geliyor.
23:00-02:00 saatleri: 50-60 yaş grubu emekli kadın ve erkeklerin çoğunlukla tercihi olan bu saat dilimlerinde, online alışverişlerin yüzde 13'ü gerçekleştiriliyor.
02:00-06:00 saatleri: Online alışverişin yok denecek kadar az olduğu ve toplam alışverişlerin yüzde 1'inden daha düşük bir bölümünü oluşturan bu saat dilimini, uykusu kaçan birkaç kişi dışında kimse kullanmıyor.
Her beş alışverişten birinin yapıldığı öğle tatiline de denk gelen 11:00-14:00 saatleri ise en çok 21-40 yaş arası çalışan kadınların tercihi oluyor.
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte online alışveriş Türk insanının vazgeçilmezleri arasına girerken, 02:00-06:00 saatleri dışında günün 20 saati sanal mağazaların müşterilerle dolu olduğu belirlendi.
400'ü aşkın sanal mağazadan alışveriş yapanlara para ödeyen site Avantajix.com, değişik yaş gruplarının online alışveriş alışkanlıklarını belirlemek amacıyla araştırma yaptı.
Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral, bankaların resmi rakamlarına göre 2015 yılında 619.000 olan kredi kartıyla yapılan günlük online alışveriş adedinin 2016'nın ilk 9 ayında %19 artarak 722.000'e çıktığını anımsattı.
Kayral, "Bu rakamlar her yıl ciddi oranlarda artıyor. Yıllık 50-60 milyar liralık bir pazara ulaşan online alışveriş sektöründe faaliyet gösteren firmalar, doğru pozisyonlar alabilmek için Türk insanının teknolojiye bağlı olarak değişen alışveriş alışkanlıklarını takip etmesi gerekiyor. Yüzbinlerce üyeye sahip Avantajix'in datalarını kullandığımız araştırmamızı, öncelikle partnerlerimize ve sektörün diğer oyuncularına yol göstermek amacıyla yaptık. Araştırmada, sanal mağazalarda en fazla yoğunluğun öğle tatiline de denk gelen 11:00-14:00 saatleri ile akşam 20:00-23:00 saatlerinde yaşandığı belirlendi. Her iki online alışverişten biri mutlaka bu saatler arasında yapılıyor" dedi.
Araştırmaya göre, değişik zaman dilimlerinde sanal mağazalarda yaşanan yoğunluklar ve müşteri profilleri şöyle:
06:00-09:00 saatleri: Günlük alışverişin yüzde 2'lik kısmı bu saatler arasında yapılıyor. Bu saatlerde alışveriş yapanların başında 60 yaş ve üstü emekli erkekler geliyor.
09:00-11:00 saatleri: 25-45 yaş grubundaki ev kadınlarının çoğunlukla tercih ettiği bu saatlerde yapılan online alımlar, toplam alışverişin yüzde 8'ini oluşturuyor.
11:00-14:00 saatleri: Sanal mağazaların toplam cirolarının yüzde 24'ü bu saatler arasında yapılıyor. Bu saatlerde genellikle 21-40 yaş arası çalışan kadınlar, alışveriş amacıyla bilgisayar başında oluyorlar.
14:00-17:00 saatleri: Toplam online alışverişin yüzde 7'lik bir bölümünün yapıldığı bu saatleri kullananlar arasında genellikle eşit bir dağılım görülüyor.
17:00-20:00 saatleri: Genellikle 35-50 yaş arası çalışan erkekler online alışveriş için mesai bitimini bekliyorlar. Bu saat dilimlerinde günlük online alışverişin yüzde 19'u yapılıyor.
20:00-23:00 saatleri: Digital alıışverişin en yoğun olduğu bu saat dilimini çoklukla 18-24 yaş grubundaki öğrenciler ile 18-40 yaş grubundaki çalışanlar tercih ediyor. Toplam online alışverişin yüzde 26'sı bu saatlere denk geliyor.
23:00-02:00 saatleri: 50-60 yaş grubu emekli kadın ve erkeklerin çoğunlukla tercihi olan bu saat dilimlerinde, online alışverişlerin yüzde 13'ü gerçekleştiriliyor.
02:00-06:00 saatleri: Online alışverişin yok denecek kadar az olduğu ve toplam alışverişlerin yüzde 1'inden daha düşük bir bölümünü oluşturan bu saat dilimini, uykusu kaçan birkaç kişi dışında kimse kullanmıyor.
Kategori:
Yaşam